بهترین روغن‌موتور ایرانی را بشناسید! توضیح کامل مزایا و معایب هرکدام

بهترین روغن‌موتور ایرانی-آراد روانکار

بهترین روغن‌موتور ایرانی را بشناسید! توضیح کامل مزایا و معایب هرکدام، تشخیص بهترین روغن‌موتور ایرانی با رقابت تنگاتنگ شرکت‌های تولید روغن‌موتور  و خرید روغن موتور می‌تواند دشوار باشد. در حال حاضر شاهد فعالیت شرکت‌های سرشناسی مانند نفت سپاهان، ایرانول، بهران و نفت پارس هستیم که برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند با افزایش فعالیت خود، در مورد صادرکردن محصولات نیز اقدام کنند.

پرفروش‌ترین روغن‌موتور ایرانی کدام هستند؟

روغن‌موتور خودرو بهران مدل Super Pishtaz SAE از جمله پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است که در حال حاضر عموماً در بسته‌بندی فلزی ۴ لیتری به فروش می‌رسد. سطح API این محصول معادل CF بوده و سازگاری بسیار مناسبی با خودروهای ایرانی دارد. این روغن‌موتور مخصوص استفاده در خودروهای بنزینی است و به‌صورت نیمه سنتتیک تولید می‌شود.

استفاده از این روغن باکیفیت می‌تواند به طرز چشمگیری به افزایش عمر موتور خودرو نیز کمک کند. تمام این ویژگی‌ها باعث قرارگیری این محصول در رده بهترین روغن ماشین ایرانی و لیست قیمت روغن موتور دیزلی شده است. در ادامه به معرفی بهترین روغن‌موتور ایرانی در رنج‌های قیمتی مختلف خواهیم پرداخت.

 روغن‌موتور اسپیدی مدل Platinum 10W-40

این روغن‌موتور نیز که در حال حاضر عمدتاً با بسته‌بندی فلزی و ۴ لیتری به فروش می‌رسد از جمله روغن موتور اسپیدی  است. سطح API این روغن‌موتور معادل SM و از جمله روغن‌های تمام سنتتیک موجود در بازار است. این روغن، مناسب خودروهایی است که بعد از سال ۲۰۰۵ تولید شده‌اند و می‌تواند در انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک مورداستفاده قرار بگیرد.

از جمله مزیت‌های یکی از بهترین روغن ایرانی برای ماشین مانند می‌توان به کیفیت بالا برای پاک‌کردن اجزای موتور و امکان استفاده در ۴ فصل سال اشاره کرد. از جمله خودروهایی که می‌توانند پاسخ خوبی در حین استفاده از این روغن‌موتور دریافت کنند می‌توان به هیوندا، مزدا و تویوتا اشاره کرد.

 

 روغن‌موتور اسپیدی مدل Platinum 10W-4- آراد روانکار

 روغن‌موتور بهران مدل Super Pishtaz SAE

این روغن‌موتور عمدتاً در بسته‌بندی فلزی و سرخ‌رنگ با حجم ۴ لیتر به فروش می‌رسد و از جمله روغن موتور بهران  است. طبق گزارش‌های به ثبت رسیده و اطلاعات درج شده بر روی این روغن‌موتور، می‌توان از آن کارکردی معادل ۸۰۰۰ کیلومتر نیز انتظار داشت. در هنگام خرید این محصول، در مورد پلمب کالا و تاریخ درج شده بر روی محصول اطمینان داشته باشید. هرگونه بسته‌بندی غیرعادی و شکل نامناسب روغن می‌تواند به معنی غیر اصل بودن کالا باشد.

بهترین روغن‌موتور ایرانی بهران مدل Taktaz SAE

این روغن‌موتور که عموماً در بسته‌بندی ۳ لیتری و فلزی به فروش می‌رسد، API معادل با CD دارد و می‌تواند برای خودروهایی با سوخت بنزینی یا دیزلی مورداستفاده قرار بگیرد. این روغن‌موتور از جمله پرفروش‌ترین روغن‌موتور ایرانی موجود در بازار بوده و ساخت معدنی دارد. همچنین این روغن در نتیجه پالایش نفت خام به وجود آمده است.

از جمله دلایل محبوبیت و فروش بالای این محصول که آن را در رده بهترین روغن ایرانی برای ماشین قرار داده است می‌توان به قیمت مناسب و کاربرد بالای آن در خودروهای رایج مانند پراید اشاره کرد. شما می‌توانید این روغن‌موتور را پس از کارکرد ۵۰۰۰ کیلومتر مجدداً تعویض کنید. همچنین مشکلی در مورد دمای هوا وجود نداشته و یک روغن‌موتور ۴ فصل است.

پرفروش‌ترین روغن‌موتور ایرانی-آراد روانکار

بهترین روغن‌موتور ایرانی بهران مدل Super Rana SAE

مجدداً محصول دیگری از شرکت بهران که در حال حاضر با بسته‌بندی فلزی و ۴ لیتری به فروش می‌رسد. شاخص API این روغن‌موتور ایرانی معادل SN بوده و از جمله روغن‌موتور‌های تمام سنتتیک ایرانی موجود در بازار است. این روغن را می‌توانید در طیف دمایی بسیار متفاوت به‌راحتی مورداستفاده قرار دهید و مقاومت زیادی در هوای بسیار سرد نیز دارد.

از جمله مزیت‌های این روغن‌موتور می‌توان به تأثیر محسوس آن در کاهش میزان مصرف سوخت خودرو اشاره کرد. شما می‌توانید این روغن‌موتور را پس از ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد مجدداً تعویض کنید. در هنگام خرید این محصول در مورد پلمب بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

مزیت‌های روغن‌موتور اسپیدی مدل Europium 10W-40

شاخص API این روغن‌موتور برابر با SJ است و از جمله روغن‌های پیشنهادی در خودروهای رایج مانند پراید و تیبا و خودروهای سواری گازسوز است. این روغن‌موتور از جمله بهترین روغن‌موتور ایرانی است که می‌تواند از قطعات درونی موتور خودرو در مقابل زنگ‌زدگی و فرسایش نیز محافظت کند.

روغن‌موتور اسپیدی Europium به‌صورت نیمه سنتتیک تهیه شده و از جمله روغن‌های چهارفصل موجود در بازار است. بازخورد مصرف‌کنندگان نسبت به این روغن‌موتور بسیار مثبت بوده و می‌تواند کارکرد بالایی را در طولانی‌مدت از خود نشان دهد.

نحوه تشخیص روغن‌موتور باکیفیت

بهترین روغن‌موتور ایرانی روغن‌ موتور ایرانول لازم است تا بسته‌بندی پلمب شده و با محافظت کامل از محتویات محصول به دست شما برسند. اگر یک روغن‌موتور دارای یک ترکیب غیرشفاف و بوی زننده باشد به این معناست که روغن‌موتور با مواد نامناسبی ترکیب شده یا از تاریخ تولید محصول، مدت زیادی گذشته است. همچنین بوی نامطبوع و کارایی پایین روغن می‌تواند نشان‌دهنده بازیافتی بودن روغن باشد.

به همین دلیل خرید از فروشگاه‌های غیرمعتبر یا محصولاتی که به شکل غیرمعمول دارای قیمت پایین هستند را به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم. همچنین بخش زیادی از کیفیت یک روغن‌موتور می‌تواند در طول زمان مشخص شود. ظاهر اولیه روغن‌موتور‌ها تا حد زیادی مشابه هستند اما از یک روغن‌موتور خوب انتظار می‌رود تا در طول زمان به پاک‌سازی رسوبات خودرو مؤثر باشد. همچنین در کارکرد کم دچار تبخیر و سوختن نشود و بتواند به بهبود عملکرد و شتاب موتور خودرو نیز کمک کند.

شاید زمانی احساس کنید که مدت کوتاهی پس از استفاده از یک روغن‌موتور، خودرو دچار صدای نابهنجار شده یا از شتاب آن کاسته شده است. توصیه می‌کنیم که روغن بی‌کیفیت را تخلیه کرده و از یک روغن بهتر به همراه فیلتر باکیفیت استفاده کنید. روغن خودرو تا حد زیادی بر عمر مفید ماشین تأثیرگذار است و اغلب توصیه می‌شود که حداقل به‌صورت سالانه در مورد تعویض روغن خودرو اقدام شود..

 

روغن موتور ایرانی پارس-آراد روانکار

نتیجه‌گیری

در این مطلب به طور اجمالی با بهترین روغن‌موتور ایرانی و تفاوت‌های جزئی انواع روغن‌موتور آشنا شدیم. باتوجه‌به سطح کیفی مناسب روغن‌موتور ایرانی و قیمت تمام شده به‌صرفه، استفاده از این محصولات پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید بسته به نوع خودرو و کارکرد و قیمت هر محصول، به مقایسه پرداخته و در مورد انتخاب روغن‌موتور ایده‌آل خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =