چگونه روغن موتور کاسترول اصلی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

روغن کاسترول اصل-آراد روانکار

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های روغن موتور کاسترول اصلی و شیوه تهیه نمونه مناسب آن جهت استفاده در انواع خودرو خواهیم پرداخت. قیمت روغن‌ موتور از مواد مصرفی و ضروری موتور محسوب می‌شود و صرف‌نظر از سرویس دوره‌ای، شما لازم است بتوانید نمونه‌های نامرغوب و تقلبی را از نمونه‌های اصل و باارزش تشخیص دهید؛ چراکه عمر و کارکرد قطعات خودرو شما تا حد زیادی درگرو استفاده از روغنی مرغوب با کارکرد مناسب خواهد بود.

 روغن‌موتور کاسترول اصل

نکته‌ای که در ابتدا لازم است بدانید، این است که روغن‌موتور کاسترول و  روغن موتور ایرانول درواقع یک روغن‌موتور انگلیسی است و در حال حاضر نیز تحت لیسانس همین شرکت در کشور ایران تولید می‌شود. برای تشخیص کیفیات متنوع این روغن‌موتور لازم است به سراغ طیف متنوع محصولات آن برویم؛ چراکه هر یک رفتار نسبتاً متفاوتی را در طول دوره مصرف از خود نشان خواهند داد.

به‌جز سطح شفافیت و بسته‌بندی محصول، عملاً روش آنی دیگری برای بررسی‌های اولیه و کیفی روغن موتور کاسترول اصلی وجود ندارد؛ اما اطلاع از این موارد به شما کمک خواهد کرد تا از معامله با فروشندگان روغن‌های تقلبی خودداری کنید.

 

چگونه روغن تقلبی کاسترول را تشخیص دهیم-آراد روانکار

 نشانه‌های روغن‌موتور تقلبی

یک روغن‌موتور تقلبی عموماً در کیلومترهای ابتدایی، فرآیند سوختن یا تبخیر شدن شدیدی را از خود نشان می‌دهد. روغن را پس از چند روز بررسی کنید و چنانچه احساس کردید روغن‌سوخته است، فوراً در مورد تخلیه آن اقدام کنید. روغن موتور کاسترول اصلی  و روغن موتور اسپیدی  کارکرد خود را تا پایان مدت درج‌شده بر روی محصول حفظ خواهد کرد و در مقابل حرارت از مقاومت قابل‌توجهی برخوردار است.

نحوه بررسی اولیه روغن‌موتور کاسترول

غلظت و شفافیت روغن موتور کاسترول اصلی مثال‌زدنی است. کافی است تا این محصول را حتی پیش از باز کردن بسته‌بندی در معرض تابش نور شدید قرار دهید. چنانچه احساس کردید روغن کدر است یا ناخالصی‌های نامعمول دارد، بهتر است از خرید محصول خودداری کنید. پس از باز کردن پلمپ محصول نیز این روغن‌موتور باید با رنگ زرد و شفاف خودنمایی کند و هیچ بوی تند و نامطبوع یا متمایل به سوختگی و گندیدگی در مورد آن قابل‌قبول نیست.

عموماً افرادی که قصد فروش نمونه‌های تقلبی این محصول رادارند، با باز کردن پلمپ محصول نسبت به تخلیه محصول اصلی اقدام کرده و دبه را با روغنی ناخالص و تصفیه‌شده یا روغن نیمه خالص پر می‌کنند. درحالی‌که بسته‌بندی اصلی شرکتی بدون آسیب و سرریز و به همراه مشخصاتی مانند تاریخ تولید و انقضا و شماره سری تولید به بازار عرضه می‌شوند و هرگز این سه مشخصه از طرف کارخانه مخدوش نخواهد شد.

دیگر مشخصه درج‌شده بر روی بسته‌بندی روغن موتور کاسترول اصلی و روغن‌ نفت پارس یک هولوگرام است که بر قسمت پشتی بدنه درج‌شده و نشان اورجینال و کارخانه‌ای بودن محصول است. مخدوش شدن این موارد در بازار واسطه و به دست افراد سودجو صورت می‌گیرد و خرید چنین محصولاتی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

روغن‌موتور نیمه سینتتیک Magnatec کاسترول اصلی

این سری از روغن‌موتورهای کاسترول، بیشتر با ویژگی‌های آهنربایی خود شناخته می‌شوند. به‌طوری‌که در حین استفاده می‌تواند تمام قسمت‌های مهم و حساس موتور شما را تحت پوشش قرار داده و در مقابل عوارض فرسودگی محافظت کند. همچنین این محصول یک روغن‌موتور چهارفصلی است و با شاخص ویسکوزیته بسیار مطلوب به بازار عرضه‌شده است.

روغن موتور کاسترول اصلی محصولی بسیار باارزش است و شما در حین استفاده از آن نباید نگرانی‌ای در مورد استارت خوردن خودرو و یا کارکرد آن در فصول سرد سال داشته باشید. روغن‌های باکیفیت محصولاتی چهارفصل هستند و عملکرد خود را در دمای بسیار پایین نیز همچنان حفظ خواهند کرد..

مزیت‌های روغن‌موتور کاسترول

خودروهایی که در فضای شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند، هرچند ناهمواری ناشی از خراب بودن مسیر را تحمل نمی‌کنند؛ اما به علت فشاری که بخصوص در ترافیک عادی شهر تحمل می‌کنند، از حساسیت بیشتری در فناوری ساخت برخوردار هستند. به‌موازات همین موضوع، روغن‌موتور قابل‌استفاده در این خودروها نیز لازم است از قدرت بالاتری برخوردار باشد.

این فشارها بیش از هر چیز متوجه موتور خودرو شما خواهد بود و استفاده از روغن موتور کاسترول اصلی سبب ایجاد یک پوشش محافظ بر روی موتور شده و از تخریب تدریجی آن خودداری خواهد کرد. همچنین این روغن‌موتور به‌عنوان یک ماده شست‌وشو گر عمل کرده و شما باید در پایان دوره کارکرد بتوانید ناخالصی و ذراتی که توسط این روغن معلق شده‌اند را به‌وضوح مشاهده کنید.

روغن‌موتور شرکتی کاسترول-آراد روانکار

تجربه افراد از روغن موتور کاسترول اصلی و تقلبی

افرادی که تجربه استفاده از نمونه‌های تقلبی این محصول را داشته‌اند، به‌سرعت متوجه تغییر روند فعالیت خودرو و کاهش کارکرد آن شده‌اند. درواقع عمر یک روغن تقلبی بسیار کوتاه بوده و ناخالصی آن در قالب تغییر صدای موتور به گوش می‌رسد. درحالی‌که حین استفاده از نمونه اصل این محصول، شما اصلاً نباید صدای اضافه و نامتعادلی را از سمت موتور خودرو بشنوید.

از دیگر مواردی که لازم است شک و تردید شما را نسبت به تقلبی بودن روغن‌موتور کاسترول برانگیزد، پوشش بسته‌بندی آن است. افرادی که تجربه خود را در مورد این موضوع گزارش داده‌اند، به‌وضوح در مورد یک پوشش بدنه بسیار حساس و نازک صحبت می‌کنند.

روغن موتور کاسترول اصلی همچنین می‌تواند تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش مصرف سوخت خودروی شما داشته باشد و به علت خاصیت مولکولی خود، تأثیر زیادی در پوشش دهی قطعات و نرمی کارکرد خودرو شما خواهد داشت. کاهش مصرف سوخت ازجمله دلایل محبوبیت این روغن‌موتور است و در گزارش‌های ثبت‌شده نیز به آن اشاره‌شده است.

لزوم خرید روغن‌موتور باکیفیت

بسیاری از افراد عقیده دارند که روغن‌موتور باکیفیت و سطح بالا صرفاً مخصوص خودروهای باارزش و گران‌قیمت است و در مورد خودروهای سواری که استفاده روزمره دارند، تهیه روغن گران‌قیمت تأثیر بخصوصی نداشته یا مانند یک هزینه اضافه است.

این در حالی است که روغن‌موتور یک ایده بهینه و زیرکانه برای کاهش هزینه‌های یک خودرو است که به‌شدت در معرض آسیب و فرسایش است. حتی اگر خودرو شما جزو ماشین‌های لوکس و سطح بالا محسوب نشود، به‌مرور هزینه‌هایی را صرف نگه‌داری آن خواهید کرد. روغن‌موتور کاسترول، باکیفیت بالای خود می‌تواند هزینه‌های نگه‌داری و همچنین مصرف سوخت خودرو شما را به شکل چشم‌گیری کاهش دهد.

نتیجه‌گیری

استفاده از روغن موتور کاسترول اصلی تضمین‌کننده سلامت و کارکرد مناسب خودرو شما پس از طی مسیرهای طولانی خواهد بود. هرچند لازم است هزینه‌های خاصی را صرف خرید نمونه‌های اصلی روغن‌موتور کاسترول کنید؛ اما در عوض این محصول کاملاً می‌تواند توقعات شما را از یک روغن‌موتور مناسب برآورده کند؛ به شکلی که از مصرف‌کنندگان دائمی آن خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =