نحوه تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی-آراد روانکار

امروزه نحوه تشخیص انواع روغن موتور اصلی از تقلبی کار بسیار دشواری است. روغن موتورهای تقلبی به دلیل سودآوری بالا توسط افراد سودجو و فرصت طلب تولید می شوند.

روغن موتور تقلبی می تواند آسیبهای جبران ناپذیری به موتور خودرو شما وارد کند و از عمر مفید آن بکاهد.

بازار روغن های تقلبی همواره روغن های با کیفیتی که توسط شرکت تولید کننده محصول تولید میشوند و همچنین استفاده بهینه ی مصرف کنندگان از روغن موتور بنزینی را تهدید می کند. با این حساب راهکار چیست؟ بهترین راهکار علاوه بر این که از فروشنده معتبر خریداری نمایید این است که خودتان هم با ترفند هایی بتوانید روغن اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

تشخیص روغن موتور اصلی و تقلبی

توجه به قیمت محصول

گاهی اوقات برای خرید روغن موتور دیزلی مورد نظر قیمت آن را از چندین فروشنده می پرسید و معمولا با قیمت یکسان یا اختلاف جزئی قیمت مواجه می شوید؛ اما گاهی اوقات روغن موتوری را پیدا می کنید که شاید دو سوم و یا نصف قیمت روغن موتور اصلی را داشته باشد، به هیچ وجه فریب این قیمت پایین را نخورید زیرا یا روغن تقلبی است و یا فاسد شده است.

توجه به ظاهر ظروف، رنگ و برچسب ها

به برچسبی که بر روی ظرف روغن مانند روغن ایرانول قرار گرفته است توجه کنید. شرکت ها و کارخانه های معتبر از برچسب هاب بزرگ و واضح مانند روغن اسپیدی استفاده می کنند. البته بسیاری از نام های تجاری مطرح هولگرام های خاص خود را بر روی ظروف روغن قرار می دهند. اگر نوشته های روی ظرف روغن واضح و مشخص نباشد یا تار باشد نشان دهنده این است که این روغن تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.

در خیلی موارد افراد سود جو ترفند های خاص خود را دارند. آنان ظروف خالی شده ی روغن موتور برند های مطرح  مانند روغن بهران و روغن پارس را جمع آوری می کنند و درون آن روغن تقلبی پُر می کنند!!! در چنین حالتی راهکار چیست؟ در هنگام خرید شما می توانید با بررسی ظرف روغن متوجه شوید آیا دررون این ظرف روغن اصلی است یا خیر؟ زیرا اگر از ظرف اصلی را برای پر کردن روغن تقلبی استفاده کرده باشند معمولا ظرف دارای خش و ضرب خوردگی شده است. اگر مشاهده کردید ظرف روغن موتوری دارای خش های زیاد و غیر عادی است به اصل بودن روغن درون آن شک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =